Maak van de volgende stap voor je potentiële klant een no-brainer. Zorg dat je klant gewoon een volgend product kan kopen zonder na te denken.

Zoals elke slimme ondernemer weet, is een van de sleutels tot een passief inkomen een goed ingerichte (en volledige) sales trechter of funnel. De pagina’s waarnaar je verwijst in je salesfunnel zijn als het goed is zo ingericht dat inkomsten gegenereerd worden. Ze moedigen kopers aan te kopen via goed geplaatste upsells en downsells.

Hoe zit het met de follow-up nadat ze je weggever hebben aangevraagd?

  • Neem je contact op met klanten over de producten of diensten die ze niet hebben gekocht?
  • Moedig je hen aan om de producten te gebruiken die zij hebben gekocht?
  • Zorg je ervoor dat ze alles weten over je andere geweldige programma’s?

Zo niet, dan mis je wellicht de boot. Het goede nieuws is dat dit eenvoudig kan worden beheerd met slechts een beetje eenvoudige automatisering, en wanneer het goed wordt gedaan, zal het je klanten soepel van de ene aankoop naar de volgende leiden, precies op het juiste moment.

Segmenteer je doelgroep

Analytics

Met veel e-mailmarketing systemen kun je e-mails targeten op basis van actie van de lezer.

  • Wil je een e-mail verzenden naar degenen die op een specifieke link hebben geklikt? => Maak een segment en mail het weg.
  • Wil je opnieuw contact maken met mensen die je e-mails al een tijdje niet hebben geopend? => Eenvoudig te doen door een segment te maken van wie de laatste 5 mails niet heeft gelezen, maak daar een speciale mail voor en mail het weg.

In meer geavanceerde systemen, kun je nog dieper graven en mensen van de ene serie naar de andere verplaatsen op basis van hun koopgedrag. Op die manier promoot je nooit een product dat een lezer al in zijn bezit heeft. En dat niet alleen, maar je kunt altijd het allerbeste aanbieden, ongeacht waar een abonnee zich in je trechter bevindt.

Nog een andere manier om je lijst te segmenteren is volgens wat ze niet kopen. Als een abonnee op een lijst staat waar je je coachingprogramma op topniveau promoot en ze hebben nog niet gekocht, is het op dit moment misschien gewoon te duur. Overweeg om deze lezers te verplaatsen naar een autoresponderserie die in plaats daarvan een goedkoper alternatief biedt.

Al deze tactieken vereisen dat je je publiek en je producten uitzonderlijk goed kent.

  • Bestudeer je statistieken
  • Ken je open en klik tarieven
  • Besteed aandacht aan de promoties die werken, evenals die die niets doen

Met deze informatie in de hand kun je je lijsten effectief segmenteren en het beste uit alle delen van je trechter halen.

Wil je hier meer over weten, neem dan contact met me op!

Geef een reactie