Heb je je ooit afgevraagd waarom sommige Facebook-berichten, video’s of blogs “viraal” gaan, terwijl jij als je geluk hebt 7 likes en twee reacties hebt? Hoewel het misschien een goed bewaard geheim lijkt, is de waarheid dat het eenvoudig genoeg is om deelbare inhoud te maken, als je wat nadenkt en creativiteit in je inspanningen stopt.

Iedereen houdt van Infographics

Of je nu meer wilt weten over hoe koffie wordt verbouwd, of je bent op zoek naar manieren om je blogverkeer een boost te geven, je zult verschillende infographics vinden om ideeen op te doen.

Deze kleurrijke, gemakkelijk leesbare grafische afbeeldingen delen enorme hoeveelheden gegevens terwijl ze toch een publiek entertainen. Door getallen en statistieken naar gemakkelijk verteerbare hapklare stukken te converteren, kun je waardevolle informatie zeer begrijpelijk maken voor elk publiek. Sterker nog, je markt deelt het graag (en deelt en deelt).

Als je niet artistiek bent kun je ontwerpers van Fiverr en andere vacaturesites inhuren, of een tool zoals canva.com gebruiken om snel infographics te maken waar je publiek van houdt.

** Pro-tip: maak een in te voegen link voor je infographic en moedig andere blogbezitters aan om deze op hun sites te delen. Je genereert automatisch verkeer van elke site die je inhoud plaatst.


Maak waardevolle berichten

Een blog schrijven? Schuim niet alleen op het oppervlak van een onderwerp. Diep graven. Geef zoveel mogelijk informatie over het onderwerp.

Sommige bloggers zullen je vertellen dat korter beter is, maar de waarheid is dat berichten van 3.000 woorden eerder worden gedeeld dan hun kortere neven. Dus maak je geen zorgen over de aandacht spanne. Lezers hebben bewezen dat ze goede informatie willen en ze vinden het niet erg om in een lange post te graven om het te vinden.


Laat je persoonlijkheid glanzen

Niemand wil een ander “ik ook” bericht lezen of delen. Jij niet en je publiek ook niet.

Wat ze wel willen, en wat ze graag delen met hun vrienden en fans, zijn persoonlijkheids gedreven stukken. Waarbij de schrijver zich kwetsbaar opstelt en niet bang is om een verschil te maken in het leven van anderen.

Dat is de reden waarom een coach zoals Marie Forleo zo populair is. Wat je ziet is wat je krijgt. Er is geen verborgen agenda.

Het is gemakkelijk om ​​verbinding met zo iemand te maken omdat je het gevoel hebt dat je ze persoonlijk kent. En wat doe je met de inhoud van een van je vrienden? Je deelt het natuurlijk!

Het kost niet veel om content te maken om te delen. Wees gewoon jezelf, wees transparant en wees waardevol. Kortom, doe gewoon wat je altijd al doet, alleen met een beetje meer lef!

Wil je samen met mij kijken hoe je kunt zorgen voor berichten, blogs of video’s die beter bekeken worden? Plan dan een nieuwsbriefstrategiesessie met me in. Klik op deze link en je hebt direct toegang tot mijn agenda.

Geef een reactie