Hoe je je conversie kunt verbeteren met drie eenvoudige tips.

Je lezers hebben een korte aandacht spanne.
Ik weet zeker dat dat geen grote verrassing voor je is. Je surft waarschijnlijk ook op het internet met de snelheid van het licht, door titels en subkoppen te scannen, naar de onderkant van verkooppagina’s te springen en snel door video’s te bladeren, zodat je naar het volgende kunt gaan.
Hetzelfde geldt voor je lezers, en als je hun aandacht lang genoeg wilt vasthouden om ze te verleiden om zich aan te melden voor je mailinglijst of om je product te kopen, dan moet je dat in je achterhoofd houden.

Een tip van krantenuitgevers

Is het je ooit opgevallen dat alles wat je moet weten over een nieuwsbericht in de eerste alinea staat? Journalisten zijn getraind om alle vragen te beantwoorden – wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe – in de eerste paar zinnen, voor het geval het verhaal wordt ingekort wanneer de krant wordt gedrukt.
In de onlinewereld van vandaag, waar kolom inches niet langer van belang zijn, is dit type verhaalopmaak niet zo belangrijk meer, maar het is nog steeds een nuttige tip om te gebruiken wanneer je een aanmeldingspagina schrijft.

Denk er maar eens over na: als je lezers skimmers zijn (zoals de meesten van ons koppensnellen), dan zorgt het ervoor dat als je de belangrijkste informatie direct bovenaan de pagina opslaat, je conversiepercentages aanzienlijk zullen verbeteren.
Voor opt-in-pagina’s betekent dit dat je de grootste voordelen in je onderwerp regel plaatst en dat je deze opvolgt met twee of drie zinnen die voortbouwen op de kop. Dat is het. Houd het kort, zacht en profiteer, en je zult meer succes hebben dan met langere inhoud.

Plaatjes maken uit!

Of je aanmeldingspremie, je weggever nu een e-book, een video of zelfs een eenvoudige checklist is, een grafische weergave van je aanbieding is een belangrijk onderdeel van je landingspagina.
Meestal maak je zelf een digitaal boek of een CD-hoesje. Je kunt dit ook eenvoudig uitbesteden, maar zorg ervoor dat je deze strategieën volgt:

  • Vetgedrukte lettertypen en korte titels maken je omslag leesbaarder
  • Gebruik kleuren met hoog contrast voor meer zichtbaarheid
  • Wees trouw aan je merk. Blijf bij kleuren en lettertypen die je lezers verwachten.

Een overtuigende oproep tot actie maken

Hoewel het lijkt alsof je kunt verwachten dat lezers weten wat ze moeten doen wanneer ze op je landingspagina terechtkomen, is dit gewoon niet waar. Je moet ze uitnodigen om de volgende stap te zetten. Geef ze specifieke instructies en je hebt hogere succespercentages dan wanneer je het gewoon aan het toeval overlaat.
Je oproep tot actie moet een lezer precies vertellen wat hij moet doen, zoals dit:

  • Klik hier om te downloaden
  • Voer je naam en e-mailadres in voor directe toegang

Kijk ook goed naar de tekst op je buttons en de kleur.
Immers, “Abonneren” of “Aanmelden” geeft je niet bepaald een opgewonden gevoel, nietwaar? Overweeg om in plaats daarvan een zin te gebruiken die overeenkomt met je oproep tot actie, zoals:

  • Ja stuur mij de checklist!
  • Ja ik wil graag het e-book

Ik maak veel van mijn buttons, als ze niet uit mijn theme komen via www.dabuttonfactory.com 

Bekijk dan nu eens je landingspagina’s. Volgen ze de tips die ik hierboven noem? Als dat niet het geval is, overweeg dan om enkele wijzigingen aan te brengen in je teksten, je afbeeldingen en je oproepen tot actie en bekijk na een tijdje de resultaten. Je zult meer dan waarschijnlijk een verhoging van de succespercentages zien als je dat doet.

Laat je me weten of het heeft gewerkt? Vind ik fijn!

En natuurlijk ook een button om je aan te melden voor de Tips voor je nieuwsbrief 😉

Geef een reactie