Vraag aan mensen die een online bedrijf runnen wat hun grootste strijd is en de kans is groot dat ze ‘meer verkeer’ zullen zeggen.

Je hebt verkeer nodig om een ​​e-maillijst te maken.

Je hebt verkeer nodig om verkoop te maken.

Je hebt verkeer nodig om je coachingprogramma’s te vullen.

Dus de grote vraag is, waar haal je al dat verkeer vandaan?

Natuurlijk kun je advertenties kopen, maar als je niet voorzichtig bent, vul je daardoor je lijst met minder dan ideale klanten die niets doen voor je verkopen.
Je zou je tijd en energie kunnen richten op zoekmachine optimalisatie, maar tenzij je jaren hebt om je bedrijf op te bouwen (en wie doet dat?) Dan zou SEO niet je eerste keuze moeten zijn.

Gelukkig zijn er ook nog andere opties. Ik noem er drie.

Wees een gast

Iedereen heeft inhoud en content nodig. Het is het enige dat consistent blijft tussen alle makers van inhoud – er is nooit genoeg. Dat is waar je kan helpen.

Door te posten op de blogs van andere coaches, kun je van hun verkeer “lenen”.

Je kunt niet zomaar oude content gebruiken en het aan meerdere mensen sturen met de vraag of ze het plaatsen. Voor de beste resultaten:

  • maak je aangepaste inhoud die is ontworpen met het unieke publiek van jouw gastheer of -vrouw in gedachten
  • bied je unieke waarde met bruikbare ideeën en strategieën die je nergens anders vindt
  • injecteer je jouw persoonlijkheid, zodat degenen die nieuw voor je zijn direct contact met je zullen opnemen
  • bied je een overtuigende reden om door te klikken naar je website of blog voor meer informatie

 Ga samenwerken

Geen lijst? Dit is een snelle manier om de lijst van iemand anders te “lenen” om je eigen kickstart te maken:
Plan een gratis evenement met een partner. Dit is hoe het werkt.

  1. Jij (als degene met de kleine lijst) creëert een overtuigende, gratis training die vanzelfsprekend leidt tot een goedkoop, no-brainer-product
  2. Installeer een affiliate-volgsysteem
  3. Bied je beste partners een hoger percentage winst aan in ruil voor co-hosting van jouw webinar en breng hun verkeer mee voor de rit

Dit is een win / win voor jullie beiden, omdat je het verkeer wint terwijl je affiliate een grotere betaling van jou krijgt. Zorg ervoor dat je een goede trechter hebt, zodat je nieuwe lijstleden kunnen profiteren van alles wat je te bieden hebt.

Word geïnterviewd

Wil je echt laten zien wat je expertstatus is en het verkeer ook terugbrengen naar je site? De eenvoudigste manier is om op geinterviewd te worden. Net als auteurs met nieuwe boeken en acteurs met nieuwe films, kunnen coaches en serviceproviders in beeld komen bij nieuwe doelgroepen door simpelweg vragen te beantwoorden over wat zij weten. Natuurlijk zul je waarschijnlijk niet op de Today Show of Oprah verschijnen (hoewel dat niet onmogelijk is), maar er zijn nog steeds genoeg mogelijkheden voor coaches en consultants in elke niche. Zoek naar gesprekken en spreekmogelijkheden op:

  • Podcasts
  • Andere blogs
  • YouTube
  • Periscoop en blab
  • Lokale evenementen
  • Bedrijfsconferenties
  • Telesummits

Begin met het benaderen van de collega’s met een podcast en een blog die je het meest bewondert. Vertel het aan je vrienden en je lijst dat je op zoek bent naar kansen voor interviews. Zelfs als je nog geen eigen lijst hebt, is het eenvoudig (en leuk) om je doelgroepgroei een kickstart te geven door jezelf beschikbaar te maken voor deze en andere mogelijkheden. Elke gastpost, podcastinterview en webinar is een nieuwe kans om voor een geheel nieuwe markt te staan, dus profiteer ervan!

Wil je hier eens vrijblijvend over brainstormen of mijn hulp bij het inplannen van een webinar of hoe je dat met je lijst inricht? Plan dan nu een nieuwsbriefstrategiesessie

Geef een reactie